Dėmesio: šis DUK yra skirtas naujausiai zMule 2.1.8 versijai. Jeigu Jūs naudojate ankstesnę versiją, tuomet prašome ją atsinaujinti - http://keitykla.zebra.lt/zMuleVersionWeb/version_check.htm.

 

 

DUK apie zMule (ver. 2.1.8)

 

 

1)       Kas yra zMule ir kaip ji veikia?. 2

2)       Kaip įsidiegti zMule programinę įrangą ir tapti „Failų keityklos“ nariu?. 2

3)       Kokiais režimais dirba programa? Kaip nustatyti geresnį programos darbo režimą?. 3

4)       Kas yra zMule savininkas? Kam galima reikšti pretenzijas dėl programos veikimo?. 5

5)       Kaip „pasiūlyti“ („pašarinti“, „share“) failus, kuriais norite  „apsikeisti/pasidalinti“ su kitais? Kaip pamatyti savo kitiems vartotojams „siūlomus“ failus?. 5

6)       Kaip susirasti failą, pradėti bei nutraukti jo siuntimąsi?. 6

7)       Kas yra „*.iso“ failai ir kaip jais naudotis?. 7

8)       Kaip išpakuoti RAR archyvą?. 7

9)       Kokie yra bendravimo būdai per zMule? Kaip užregistruoti „Chat“ [„Pokalbiai“] vartotoją?  7

10)         Kaip zMule programoje pasikeisti pokalbių vartotojo vardą, programos kalbą ar turimo interneto planą?  9

11)         Kodėl zMule lėtai siunčia pasirinktus failus?  Ką reiškia Ratio ir jo spalvos indikatorius? Kaip man pasididinti Ratio?. 10

12)         Kaip peržiūrėti gaunamus, siunčiamus, laukiamus parsisiųsti ir jau parsisiųstus failus?  10

13)         Kodėl verta atsinaujinti zMule programinę įrangą?. 10

14)         Kaip perskaityti *.nfo tipo failus?. 11

15)         Ką reiškia failo siuntimo progreso juostos spalvos?. 11

16)         Kaip sužinoti kiek šaltinių turi siunčiamas failas?. 11

17)         Failo nesiunčia. Kokios yra pagrindinės failų nesisiuntimo priežastys?. 11

18)         Kaip atlikti tebesiunčiamo failo peržiūrą (preview), kad pamatyti jo kokybę?. 12

 

 

 

 


1)   Kas yra zMule ir kaip ji veikia?

 

zMule yra programa, padedanti Interneto naudotojams tarpusavyje keistis įvairaus tipo failais: audio, video, nuotraukomis bei kt.

Visi prisijungę vartotojai sudaro greitos paieškos [Quick Search (QS)] tinklą, kurio privalumas tai, kad nėra vieno centrinio serverio, kuriame viskas saugoma. Vartotojai vienas iš kito siunčiasi failus.

Failų nuorodos šiose tinkluose įgalina greičiau įtraukti norimą parsisiųsti failą į kraunamų failų sąrašą. Šių nuorodų pagalba palengvinamas failų apsikeitimas tinkluose: failų nuorodomis įvairiais būdais gali tarpusavyje keistis zMule vartotojai; šių nuorodų per paieškos sistemas galima surasti įvairiose internetinėse svetainėse.

 

 

2)   Kaip įsidiegti zMule programinę įrangą ir tapti „Failų keityklos“ nariu?

 

Atlikite šiuos veiksmus:

 

a)    įsidiekite zMule programinę įrangą iš zMule atnaujinimo puslapio - http://keitykla.zebra.lt/zMuleVersionWeb/version_check.htm;

b)    startuokite programą spragtelėdami ikoną „Failu keitykla (zMule)“ ant darbastalio (Desktop‘o) arba per „Start“ meniu;

c)    jeigu iššoks „Windows Security Alert“ langas, tuomet paspauskite „Unblock“ mygtuką;

d)    atsidarius „zMule Settings“ [„zMule nustatymai“] langui, spauskite „Next >“ ir naujajame lange pasirinkite pageidaujamą programos kalbą;
jeigu norite pasikeisti katalogą, į kurį zMule kraus Jūsų parsisiųstus failus, paspauskite „Browse...“ mygtuką ir išsirinkite katalogą;
nuimkite varnelę, jeigu nenorite, kad zMule startuotų kartu su Windows‘ais;
spauskite „Next >“ ir po to „Finish“;

 

 

e)    „Wizard...“ lange nurodykite Jūsų turimą interneto planą (reikia nurodyti tiksliai, kad zMule galėtų maksimaliai išnaudoti interneto linijos pralaidumą, t.y. veiktų geriausiai kaip tik gali – greitaveika bus blogesnė tiek jei pasirinksite mažesnį, tiek jei didesnį planą nei turite, todėl pasirinkite tiksliai tą ką turite); spauskite „Apply“ [„Pritaikyt“]. Programa startuos;

 

 

f)    nurodykite kitiems vartotojams savo siūlomus failus. Kaip tai padaryti, skaitykite 5 klausimą;

g)    sveikiname tapus tikruoju „Failų keityklos“ klubo nariu!

h)    jeigu kils neaiškumų, skaitykite kitus DUK pateiktus klausimus bei atsakymus į juos.

 

 

3)   Kokiais režimais dirba programa? Kaip nustatyti geresnį programos darbo režimą?

 

zMule programa gali dirbti „Low ID“ [„Žemas ID“] bei „High ID“ [„Aukštas ID“] režimais. Jeigu programa dirba „Low ID“ [„Žemas ID“] režimu, reiškia, kad ugniasienė (firewall) ar maršrutizatorius blokuoja tam tikrus zMule programos naudojamus portus.

Programai dirbant „Low ID“ [„Žemas ID“] režimu negalėsite programa naudotis pilnavertiškai ir panaudoti kai kurių zMule programos darbo galimybių, pvz. siųstis failus galėsite ne iš visų prisijungusių vartotojų. Dėl to turėsite mažesnę greitaveiką. Esant dideliam tinklo apkrovimui, pirmiausia aptarnaujami „High ID“ [„Aukštas ID“] vartotojai, todėl tam tikrais momentais gali atsitikti taip, kad negalėsite prisijungti ir naudotis „Failų keitykla“ iš viso, teks laukti kol apkrova sumažės.

Atskirti, kuriuo režimu šiuo metu dirba programa, galima iš zMule programos ikonų (jas matysite programos apatiniame dešiniajame kampe):

 

1 lentelė. Ikonų reikšmės

Ikona

Ikonos reikšmė

Prisijungta: „Aukštas ID“ Greitos paieškos (QS) ir KAD tinkluose

Prisijungta: "Aukštas ID" QS tinkle, "Žemas ID" KAD tinkle

Prisijungta: "Žemas ID" QS tinkle, "Aukštas ID" KAD tinkle

Prisijungta: "Aukštas ID" QS tinkle, KAD neprisijungta

Prisijungta: QS neprisijungta, "Aukštas ID" KAD tinkle

Prisijungta: „Žemas ID“ QS ir KAD tinkluose

Prisijungta: „Žemas ID“ QS tinkle, KAD neprisijungta

Prisijungta: QS neprisijungta, „Žemas ID“ KAD tinkle

Nepavyko prisijungti nei prie QS tinklo, nei prie KAD tinklo

 

Pirmasis žingsnis, prieš bandant nustatyti zMule programą darbui „High ID“ [„Aukštas ID“] režimu yra tinkamai nustatyti kompiuterio ugniasienę (firewall).

Norėdami patikrinti ar kompiuteryje įjungta ugniasienė, atlikite tokius veiksmus: spauskite „Start“ -> pasirinkite „Run...“ (jeigu dirbate su Windows Vista, tuomet „Run... atstoja paieškos laukelis „Start Search“) -> parašykite laukelyje tokią komandą: firewall.cpl ir spauskite „Enter“ klavišą -> atsidarys „Windows Firewall“ langas, kuriame ir pamatysite ar kompiuterio ugniasienė (firewall) yra įjungta (on). Jeigu ugniasienė įjungta, atlikite žemiau aprašytus veiksmus, priešingu atveju šią dalį praleiskite, o atidarytą „Windows Firewall“ langą uždarykite:

 

·         pasirinkite „Exceptions“ skiltį (Windows Vista atveju iš kairiojo meniu pasirinkite „Allow a program through Windows Firewall“);

·         esančiame programų sąraše pažymėkite „zMule“ programą ir spauskite „OK“. Jeigu sąraše zMule programos nėra, tuomet spauskite „Add Program...“ ir nurodykite per „Browse...“ kur yra zMule programa (C:\zMule). Pasirinkite „zMule.exe“ ir spauskite „Open“;

·         pažymėkite varnelę, kad būtų įspėjama jeigu ugniasienė blokuotų programą ir spauskite „OK“;

·         startuokite zMule programą (spragtelėkite ant darbastalio esančią ikoną „Failu keitykla (zMule)“ arba pasinaudokite „Start“ -> „Programs“ meniu);

·         jeigu pasirodytų pranešimo langas su klausimu ar toliau blokuoti šią programą, tuomet pasirinkite „Unblock“ mygtuką;

·         reikiami ugniasienės nustatymai sėkmingai atlikti;

 

 

Jei naudojate kitą ugniasienę, skaitykite jos dokumentaciją ir nustatykite, kad ji neblokuotų zMule programos ir/arba TPC 4662, UDP 4672, IRC 6667 portų. Arba ją išinstaliuokite ir naudokite standartinę Windows ugniasienę.

Kitas zMule programos darbui „High ID“ režimu nustatymo žingsnis yra atlikti nustatymus maršrutizatoriuje. zMule programa Jūsų kompiuteryje šiuo metu dirba „Low ID“ režimu jeigu:

 

·         tik startavus kompiuterį, Jūs be jokių papildomų prisijungimų galite naudotis Internetu ir...

·         Jūsų kompiuterio IP adresas (norėdami jį sužinoti pasirinkite „Run...“ (jeigu dirbate su Windows Vista, tuomet „Run... atstoja paieškos laukelis „Start Search“) -> parašykite laukelyje tokią komandą: cmd /k ipconfig ir spauskite „Enter“ klavišą -> žr. į lango pradžioje esančius keturis skaičius, atskirtus taškais) atitinka bet kurį iš pateiktųjų (192.168.xx.xx, 172.[bet koks skaičius nuo 16 iki 31].xx.xx, 10.xx.xx.xx);

 

Tokiu atveju norint naudotis zMule programos „High ID“ režimu, reikės atlikti nustatymus maršrutizatoriuje.

 

Jeigu nesate to darę anksčiau ir abejojate savo jėgomis, tuomet paprašykite, kad Jums pagelbėtų daugiau kompiuterių srityje patyręs draugas.

 

Pirmasis (paprastesnis) būdas – turite aktyvuoti UPnP:

 

Instrukciją, kaip įjungti UPnP funkcionalumą su šiais DSL modemų modeliais (SpeedTouch (546v6, 585v6 ir ST780WL), D-LINK DSL G604T, ZTE BAVO W300) galite rasti čia: http://keitykla.zebra.lt/keitykla_web/files/UPnP_ijungimas.pdf

Įjunkite UPnP, o po to paleiskite zMule. Jeigu ji veikia „High ID“ režimu, reiškia visi nustatymai baigti.

 

Jeigu Jūsų maršrutizatorius (DSL modemas) yra kito modelio ir/ar gamintojo, bet jame yra UPnP įjungimo galimybė, tuomet įjunkite UPnP, po to paleiskite zMule. Jeigu ji veiks „High ID“ režimu, reiškia visi nustatymai baigti.

 

Pastaba: jeigu naudojate Windows Vista operacinę sistemą, tuomet Jums papildomai dar reikės atlikti du veiksmus (turite turėti administratoriaus teises kompiuteryje):

·         Įjungti „Network discovery“ procesą. Tai galima atlikti tokiu būdu: per „Start“ meniu pasirinkite „Control Panel“; „Network and Internet“ skiltyje pasirinkite „View network status and tasks“; „Sharing and Discovery“ skiltyje susiraskite „Network discovery“ ir paspauskite praplėtimo mygtuką; pasirinkite „Turn on network discovery“ ir paspauskite „Apply“, o po to „Continue“ bei „Yes, turn on...“.

·         Nustatyti „Network discovery“ procesui išimtį ugniasienėje (jeigu ugniasienė įjungta, jeigu ne – nereikia). Tai galima atlikti tokiu būdu: per „Start“ meniu pasirinkite „Control Panel“; „Security“ skiltyje pasirinkite „Allow a program through Windows Firewall“; ugniasienės nustatymų „Exceptions“ skiltyje uždėkite varnelę ant „Network discovery“ ir spauskite „OK“.

 

Jeigu po UPnP įjungimo modeme zMule ir toliau veikia „Low ID“ režimu, tuomet pamėginkite pasinaudoti pagalbiniu UPnP įjungimo failu – paleiskite „OpenZmulePorts.bat“ failą, kurį galite rasti zMule programos diegimo direktorijoje (dažniausiai: c:\zMule). Jeigu paleidus failą (spragtelėkite ant jo du kartus pele) pasirodys „Windows Security Alert“ pranešimo langas su klausimu: „Do you want to keep blocking this program?“, paspauskite „Unblock“ mygtuką; uždarykite ir vėl paleiskite iš naujo „OpenZmulePorts.bat“ failą. Įsitikinkite, kad atlikote viską, ko prašoma „OpenZmulePorts.bat“ rodomose instrukcijose ir paspauskite bet kurį kompiuterio klavišą. Palaukite kol juodas langas pats užsidarys.

 

Paleiskite zMule programą ir patikrinkite ar ji jau veikia „High ID“ režimu. Jeigu neveikia, tuomet automatiniu būdu aktyvuoti reikiamų portų nėra galimybės, ir būtina atlikti nustatymus antruoju (port forwarding) būdu.

 

Antrasis būdas - Port Forwarding:

 

Norint sukonfigūruoti maršrutizatorių šiuo būdu, reikės atlikti taip vadinamą port forwarding‘ą. Instrukciją, kaip tai atlikti su šiais (SpeedTouch (546v6, 585v6 ir ST780WL), D-LINK DSL G604T, ZTE BAVO W300) DSL modemų modeliais galite rasti čia: http://keitykla.zebra.lt/keitykla_web/files/zMule_port_forward.pdf

 

Jeigu Jūs kaip maršrutizatorių naudojate kitą DSL modemą, kurio nėra aukščiau pateiktame sąraše, tuomet pasinaudokite šia nuoroda: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm . Pirma pasirinkite iš pateikto abėcėlinio sąrašo Jūsų naudojamo maršrutizatoriaus modelį, o po to kitame sąraše pasirinkite „eMule“ programą. Viską atlikite pagal pateiktą aprašymą (nustatymams naudokite šiuos porto numerius: TCP – 4662, UDP - 4672).

 

4)   Kas yra zMule savininkas? Kam galima reikšti pretenzijas dėl programos veikimo?

 

zMule yra nemokama, Internete laisvai platinamos programos eMule versija, kuri yra jos autorių nuosavybė. TEO LT, AB nėra šios programos savininkas ar autorius.

 

5)   Kaip „pasiūlyti“ („pašarinti“, „share“) failus, kuriais norite  „apsikeisti/pasidalinti“ su kitais? Kaip pamatyti savo kitiems vartotojams „siūlomus“ failus?

 

Kitų zMule vartotojų „pašarintąsias“ direktorijas zMule vartotojai gali pamatyti bei parsisiųsti dviem būdais:

 

·         Failo siuntimosi iš kito vartotojo metu. Norėdami pamatyti zMule vartotojo, iš kurio šiuo metu siunčiamas failas, „pašarintąsias“ direktorijas, tai galima padaryti tokiu būdu: nueikite į programos „Transfers“ [„Siuntimai“] langą ir spragtelėkite pele ant tebesiunčiamo failo – išsiskleis vartotojų, iš kurių šiuo metu siunčiamas failas, sąrašas; išsirinkite vartotoją, kurio „šarinamus“ failus norite pamatyti; paspauskite dešinį pelės klavišą ir atsidariusiame meniu langelyje pasirinkite „View Shared Files“ [„Žiūrėti failus“]; atsidariusiame lange bus matomos visos vartotojo „pašarintos“ direktorijos su failais; dešiniojo pelės klavišo pagalba pasirinkite konkretų failą ar net visą direktoriją ir spauskite „Download“ [„Gauti“].

·         Iš draugų sąraše esančių vartotojų (kaip įtraukti zMule vartotoją į draugų sąrašą, skaitykite 9 klausimą.). Nueikite į programos „Friends“ [„Draugai“] dalį ir pasirinkite „draugą“, kurio failus norite pamatyti; toliau viskas lygiai taip pat, kaip ir ankstesniame punkte.

 

Pastaba: jeigu norite „pašarinti“ CD ar DVD turinį, tai vietoje to, kad „šarinti“ visą CD ar DVD su daug failų ar direktorijų, geriau padarykite jo „image“ kopiją (*.iso, *.nrg ir pan.) ir tik po to ją „pašarinkite“ – bus visiems daug paprasčiau ir patogiau. Jeigu disko „image“ padaryti nemokate – „nešarinkite“.

 

Norėdami „pašarinti“ savo turimus failus kitiems vartotojams, Jums reikės atlikti tokius veiksmus: spauskite „Shared Files“ [„Šarinti failai“] ikoną -> pasirinkite „All Directories“ [„Visi katalogai“] -> susiraskite, kurią direktoriją norite „pasharinti“ -> spauskite dešinį pelės klavišą ir pasirinkite: „Share directory“ [„Šarinti katalogą“], jeigu norite „pasharinti“ tik tos direktorijos turinį be viduje esančių kitų direktorijų (subdirektorijų) arba „Share with subdirectories“ [„Šarinti su pokatalogiais“], jeigu norite „pasharinti“ visą direktoriją su subdirektorijomis.

Norėdami pamatyti visus savo kitiems vartotojams „siūlomus“ failus, atlikite tokius veiksmus: spauskite „Shared Files“ [„Šarinti failai“] ikoną -> pasirinkite „All Shared Files“ [„Visi šarinami failai“]. Tai atlikus, bus matomas visų vartotojo „siūlomų“ failų sąrašas. Įsitikinkite, kad kiekvienas Jūsų siūlomas failas turi prasmingą pavadinimą. Jei neturi, pakeiskite pavadinimą į prasmingą. Rekomenduojama prisilaikyti šių taisyklių:

- audio failams: Atlikejas – Albumas (jei yra) – Dainos pavadinimas.mp3. Prieš dainos pavadinimą galima įdėti jos eilės numerį diske.

pvz. Petras Petraitis – Rinktine kuryba – 02 Dainuoki.mp3, arba Petras Petraitis – Dainuoki.mp3, jei albumo nėra ir tai pavienė daina.

-      video failams: Pavadinimas (metai) [kalbos kodas].avi

pvz., Mano atostogos (2007) [lt].avi, My Vacations DVD (2007) [en].iso

 

6)   Kaip susirasti failą, pradėti bei nutraukti jo siuntimąsi?

 

Norėdami susirasti failą parsisiuntimui, spauskite „Search“ [„Paieška“]; įveskite ieškomo failo pavadinimą arba pavadinimo dalį; pasirinkite paieškos metodą: „Fast Search“ [„Greita paieška“] (nustatytas pagal nutylėjimą) arba „Detailed Search“ [„Išsami paieška“]; spauskite „Start“ [„Startas“].

Antrasis paieškos metodas – „Detailed Search“ [„Išsami paieška“] – yra gera tuo, jog palengvina audio failų paiešką.

Jeigu failo pavadinime yra vien populiarūs žodžiai ir bus gražinama per daug rezultatų, galima labiau sukonkretinti paiešką, nurodant ieškomų failų tipą bei papildomus duomenis – failo dydį, tikslų failo plėtinį, ir pan.

Dėmesio: ieškomo failo pavadinime turi būti pilnas Jūsų įvestas žodis, kitaip jis nebus rastas. Pvz. ieškant žodžių „cinamon“ arba „cinamonas“ nebus randamas failas „Receptai su cinamonu.txt“. Jei norite kad rastų cinamonas, cinamono, cinamonui ir t.t, naudokite * simbolį, kuris reiškia bet kokias raides. Pvz. ieškant „cinamon*“ suras bet kurį žodį, kuris prasideda raidėmis „cinamon“.

Norėdami pradėti failo parsisiuntimą, paieškos rezultatų „Search“ [„Paieška“]-> „Search Results“ [„Paieškos rezultatai“] lange pasirinkite norimus parsisiųsti failus (kelis norimus failus pele galite pasižymėti laikydami nuspaustą Ctrl mygtuką),  ir paspauskite „Download“ [„Gauti pasirinktus“] mygtuką apačioje. Atlikus šiuos veiksmus, failas bus įdedamas į programos „Transfers“ [„Siuntimai“] sąrašą ir prasidės jo parsiuntimas.

Norėdami nutraukti failo parsisiuntimą (jei failo nebereikia), tai galite atlikti šiuo būdu: nueikite į „Transfers“ [„Siuntimai“]-> „Downloads“ [„Gavimai“] lange pažymėkite nereikalingą failą ir dešiniuoju pelės klavišu pasirinkite „Cancel“ [„Atšaukt“].

 

7)   Kas yra „*.iso“ failai ir kaip jais naudotis?

 

“*.iso” failas yra tiksli kompaktinio disko (CD) arba DVD disko kopija viename faile. Tokios diskų kopijos paprastai turi failo plėtinį – „*.iso“.

Šiuos „*.iso“ failus galite atidaryti tokiu būdu:

 

·         Jeigu žinote, kad „*.iso“ faile yra DVD-Video disko kopija, galite jį iš karto atidaryti su „VLC media player“ programa (instaliuojama prie zMule atskirai).

·         Jeigu Jūsų parsisiųstas „*.iso“ failas yra ne DVD-Video filmas, tuomet jo atidarymui galite panaudoti „DAEMON Tools“ programą, kurios naujausią versiją galite parsisiųsti iš čia: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php. Jeigu kyla sunkumų naudotis šia programa, paprašykite konsultacijos iš daugiau patyrusio kompiuterių srityje draugo.

 

8)   Kaip išpakuoti RAR archyvą?

 

RAR archyvą galite išpakuoti pasinaudodami nemokama programa „7zip“, kurią galite parsisiųsti iš čia: http://www.7-zip.org/.

 

9)   Kokie yra bendravimo būdai per zMule? Kaip užregistruoti „Chat“ [„Pokalbiai“] vartotoją?

 

Per zMule galima bendrauti dviem būdais:

1.    Tiesiogiai su kitu vartotoju (įrankių juostoje pasirinkite „Friends“ [„Draugai“]). Tiesiogiai gali bendrauti tik HighID [Aukštas ID] režimu dirbantys vartotojai.

2.    Per viešuosius pokalbius (įrankių juostoje pasirinkite „Chat“ [„Pokalbiai“]).

 

Tiesiogiai patogiausia bendrauti su Jūsų draugų sąraše esančiais vartotojais, tuo tarpu per viešuosius pokalbius („Chat“ [„Pokalbiai“]) galite bendrauti su daugeliu vartotojų viešuose pokalbių kambariuose, arba su bet kuriuo vartotoju privačiai, jei jis yra prisijungęs prie to paties viešųjų pokalbių kambario (kanalo) kaip ir Jūs.

 

Norėdami bendrauti tiesiogiai, pirma turite įtraukti į zMule draugų sąrašą naują vartotoją. Tam atlikti yra du būdai.

Pirmasis būdas (juo galima įtraukti i draugus vartotoją, su kuriuo šiuo metu vyksta apsikeitimas failais): nueikite į „Transfers“ [„Siuntimai“] -> išskleiskite, spragtelėję pele ant siunčiamo failo, vartotojų sąrašą -> pasirinkite vartotoją, kurį norėsite įtraukti į draugus -> paspauskite dešinį pelės klavišą ir pasirinkite „Add To Friends“ [„Pridėti prie draugų“].

Antrasis būdas (įtraukti vartotoją į draugus per viešus pokalbių kambarius („Chat“ [„Pokalbiai“])): prisijunkite prie viešųjų pokalbių kambarių „Chat“ [„Pokalbiai“] -> „Connect“ [„Prisijungti“] -> pasirinkite iš „Channel list“ [„Kanalų sąrašas“] dominantį kanalą -> pasirinkite iš kanalo dalyvių sąrašo kanalo vartotoją, kurį norite įtraukti į draugus, ir dešiniojo pelės klavišo pagalba atlikite „Add to friends list“ [„Pridėti prie draugų sąrašo“].

 

Dėmesio: norint per „Chat“ [„Pokalbiai“] įtraukti vartotoją į draugų sąrašą ir matyti jo failus, abu vartotojai (traukiantysis ir traukiamasis) turi dirbti High ID [„Aukštas ID“] režimu, ir abu būti registruoti, kitais atvejais dažniausiai to padaryti nepavyks!

 

Norėdami peržiūrėti zMule draugų sąrašą, atsidarykite programos „Friends“ [„Draugai“] punktą, kuriame, „Friends“ [„Draugai“] laukelyje pamatysite visus „bičiulius“.

Norėdami nusiųsti tekstinį pranešimą draugų sąraše esančiajam, paspaudę dešinį pelės klavišą ant to vartotojo, kuriam norite nusiųsti pranešimą, pasirinkite „Send Message“ [„Siųst žinutę“]. Atsidarys papildomas pokalbių langas, kuriame galėsite privačiai bendrauti tekstiniais pranešimais.

 

Norėdami užregistruoti naują pokalbių kambarių vartotoją, spauskite „Tools“ [„Įrankiai“] ir pasirinkite „zMule Chat‘s Nick reservation...“ [„zMule pokalbių vardo rezervavimas...“] punktą.

 

Jums turėtų iššokti „zMule Chat‘s Nick reservation“ [„zMule pokalbių vardo rezervavimas“] langas, kuriame ir galėsite užregistruoti pageidaujamą vartotojo vardą. Norint tai padaryti, Jums reikės įvesti vartotojo vardą, pageidaujamą slaptažodį ir elektroninio pašto adresą į kurį gausite registracijos patvirtinimo kodą.

 

 

Registruodamiesi pasirinkite unikalų vartotojo vardą, kad kitiems būtų visada lengva Jus atpažinti, pvz.: Petras79, Jurgitaa85 ar pan.);

Suvedę visus registracijos duomenis: vartotojo vardą, pageidaujamą slaptažodį bei elektroninio pašto adresą, spauskite „Next >“ [„Toliau >“]; palaukite keletą sekundžių kol atsidarys vartotojo registracijos patvirtinimo langas:

 

 

Į šį langą įveskite patvirtinimo kodą, kurį turite gauti į elektroninį paštą, kurį nurodėte vartotojo vardo registracijos formoje (kai kurie e-pašto tiekėjai gali Jūsų registracijos patvirtinimo laišką nukreipti į „Spam“ arba „Junk“ direktorijas, todėl būtinai patikrinkite ir jas); spauskite „Finish“ [„Pabaiga“]. Viešųjų pokalbių kambarių vartotojo vardo registracija baigta.

 

Dėmesio: jeigu jau turite registruotą vartotojo vardą (užsiregistravote per ankstesnę zMule versiją), tai tuomet įveskite to registruoto vartotojo vardą, slaptažodį bei elektroninio pašto adresą; iššoks Jūsų ankstesnės registracijos patvirtinimo pranešimas, kuriame bus nurodytas vartotojo vardas bei slaptažodis. Tokiu atveju patvirtinimo kodo nelaukite, o iš karto bandykite jungtis.

 

Prisijunkite prie viešųjų pokalbių kambarių: pasirinkite įrankių juostoje „Chat“ [„Pokalbiai“] -> spauskite „Connect“ [„Prisijungti“] mygtuką -> pasirinkite norimą pokalbių kambarį (kanalą).

Pokalbių kambariai yra pagal tam tikrus interesus (pomėgius) susitelkusios vartotojų grupės, kurių nariai bendrai diskutuoja rūpimomis temomis ar sprendžia iškilusias problemas. Kiekvienas pokalbių kambarys turi savo temą, kurios reikia prisilaikyti būnant tos temos pokalbių kambaryje.

 

Veiksmų seka registruotiems, t.y. tiems zMule vartotojams, kurie buvo sėkmingai praėję „zMule Chat‘s Nick reservation“ [„zMule pokalbių vardo rezervavimas“] langus (žr. aukščiau):

 

·         Paspauskite „Chat“ [„Pokalbiai“];

·          „Channel list“ [„Kanalų sąrašas“] sąraše spragtelėję pele pasirinkite pokalbių kambarį;

·         Bendraukite;

 

Pastaba: neregistruoti vartotojai negali bendrauti pokalbių kambariuose. Registruokitės!

 

 

 

10)    Kaip zMule programoje pasikeisti pokalbių vartotojo vardą, programos kalbą ar turimo interneto planą?

 

Norėdami zMule programoje pasikeisti programos kalbą ar turimo interneto planą, pasinaudokite zMule nustatymų langu, kurį galite rasti įrankių juostoje. Per „Tools“ [„Įrankiai“] meniu pasirinkite „zMule Settings...“ [„zMule nustatymai...“] punktą; Jums pasileis langas, kuriame galėsite pasikeisti šiuos duomenis (plačiau žr. 2 klausimo d), e) punktus).

Norėdami zMule programoje pasikeisti pokalbių vartotojo vardą, pasinaudokite zMule pokalbių vardo rezervavimo langu, kurį galite rasti įrankių juostoje. Per „Tools“ [„Įrankiai“] meniu pasirinkite „zMule Chat‘s Nick Reservation...“ [„zMule pokalbių vardo rezervavimas...“] punktą ir atsidariusiame lange pakeiskite duomenis.

 

11)    Kodėl zMule lėtai siunčia pasirinktus failus?  Ką reiškia Ratio ir jo spalvos indikatorius? Kaip man pasididinti Ratio?

 

Bendras failų parsisiuntimo greitis priklauso nuo Jūsų interneto linijos pralaidumo, failo paplitimo tarp kitų vartotojų (šaltinių skaičiaus) bei turimo reitingo (Jūsų išsiųstų duomenų kiekio santykio su gautaisiais – žr. Ratio reikšmę programos lango apačioje, ji turėtų būti daugiau už vienetą, tokiu atveju indikatoriaus spalva bus žalia). Keitykla yra keitykla – Jūs gaunate tik tiek, kiek kiti Jums atidavė, todėl nesikuklinkite atiduoti ir patys. zMule programoje yra realizuota vartotojų reitingavimo ir prioritetų sistema, kurios esmė ta, kad vartotojai, kurie daugiau duomenų atiduoda negu ima, turės geresnį reitingą (Ratio tokiu atveju turi būti daugiau už vienetą), ir, savaime aišku, iš kitų failus gaus greičiau (mažiau laiko stovės eilėse). Kuo didesnis Ratio, tuo greičiau artėsite prie finišo kitų vartotojų eilėse, laukiant galimybės krautis norimą failą.

 

Kad programa dirbtų geriau, pagal galimybes stenkitės Ratio palaikyti daugiau už vienetą (žalios spalvos Ratio indikatorius).

 

Su zMule svarbu siūlyti kitiems ne kuo daugiau failų, o vertingus failus, kad jie būtų pakankamai populiarūs ir programa dirbtų maksimaliu Jūsų linijos atidavimo greičiu (t.y. kitiems vartotojams Jūsų failai būtų reikalingi). Pirmiausia reiktų pasiūlyti („pašarinti“) rečiau randamus, galbūt ne tiek populiarius bet vertingus failus. Jeigu jų nepakanka, kad zMule pasiektų maždaug 80% Jūsų linijos atidavimo greičio, pasiūlykite („pašarinkite“) kelis populiarius failus.

 

Ratio galite pasididinti tiesiog palikdami zMule veikti visą laiką, kol įjungtas Jūsų kompiuteris, net jei tuo metu sau nieko nesiunčiate. Sukauptas Ratio pravers ateityje, kai norėsite daugiau parsisiųsti. Paspauskite programos uždarymo mygtuką – [x], kuris yra zMule lango viršuje, ir programa „įsitaisys“ apačioje prie laikrodžio, neužimant vietos ant kompiuterio ekrano. Tegul ji ten ir veikia visą laiką.

 

12)    Kaip peržiūrėti gaunamus, siunčiamus, laukiamus parsisiųsti ir jau parsisiųstus failus?

 

Norint peržiūrėti šiuo metu gaunamus, siunčiamus ar laukiančius eilėje parsisiųsti failus, galite pasinaudoti programos „Transfers“ [„Siuntimai“] dalyje esančiu funkcionalumu:

 

 

Parsisiųstus failus galite surasti paspaudę „Inbox“ [„Gauti failai“] arba „Shared Files“ [„Šarinti failai“] lange pasirinkę katalogą „Incoming files“ [„Ateinantys failai“].

 

13)    Kodėl verta atsinaujinti zMule programinę įrangą?

 

Programą verta atsinaujinti todėl, kad naujesnėje jos versijoje būna ištaisytos pastebėtos programos veikimo klaidos, įvesti nauji patobulinimai, pagerinta vartotojo grafinė sąsaja.

 

14)    Kaip perskaityti *.nfo tipo failus?

 

Norėdami perskaityti *.nfo tipo failą, atlikite tokius veiksmus: paspauskite ant failo dešinį pelės klavišą ir pasirinkite „Open“; atsidariusiame „Open With...“ lange, „Recommended Programs“ dalyje, susiraskite ir pasirinkite „Notepad“ programą; pažymėkite „Always use the selected program to open this kind of file“; spauskite „OK“.

Kitą kartą *.nfo tipo failus galėsite atsidaryti tiesiog spragtelėję pele.

 

15)    Ką reiškia failo siuntimo progreso juostos spalvos?

 

Kiekvienas siuntimas „Transfers“ [„Siuntimai“] eilėje turi spalvotą juostą, kuri parodo failo prieinamumą ir parsisiuntimo progresą - .

 

Juoda spalva - rodo siunčiamojo failo dalis, kurias vartotojas jau parsisiuntė.
Raudona - rodo failo dalis, kurių vartotojui dar trūksta parsisiųsti arba šių dalių nerandama.
Skirtingų atspalvių mėlynos spalvos - rodo kiek daug vartotojų turi tą dalį - kuo tamsesnė mėlyna spalva, tuo daugiau vartotojų tą dalį turi.
Geltona – rodo, kad ta failo dalis siunčiama.
Žalia juosta - rodo, kad failas jau parsiųstas - .


Tamsiai raudona ar mėlyna progreso juosta reiškia, kad siuntimas sustabdytas arba įjungta pauzė -
.


Norėdami pamatyti, kurias failo dalis iš kurio vartotojo siunčiatės, reikia spragtelėti pele ant siuntimo juostos. Kiekviena spalvą reiškia skirtingą dalyką -

 

Juoda spalva – rodo, kad tas dalis jau turite parsisiuntę.
Mėlyna – rodo failo dalis, kurių vartotojui dar trūksta parsisiųsti.  

Sidabrinė - reiškia, kad tos dalies dar nerado.
Žalia – reiškia,  kad ši dalis siunčiama.
Geltona – reiškia, kad šią dalį ruošiamasi siųsti (jau užprašyta) dalis.

 

16)    Kaip sužinoti kiek šaltinių turi siunčiamas failas?

 

Sužinoti, kiek šaltinių turi siunčiamas failas, galite nuėję į „Transfers“ [„Siuntimai“] ir susiradę „Sources“ [„Šaltinių“] informacijos laukelį, kuriame informacija apie failą pateikta tokiu formatu: xx/yy (zz), kur xx yra tinkamų šaltinių skaičius, yy – bendras šaltinių skaičius, (zz) – šiuo metu naudojamų šaltinių skaičius (iš jų jau siunčiama).

Kartais ši informacija pateikiama ir paprastesne forma - yy (zz), t.y. pateikiamas tik bendras šaltinių skaičius ir skliausteliuose šaltinių skaičius iš kurių šiuo metu siunčiamasi.

 

17)    Failo nesiunčia. Kokios yra pagrindinės failų nesisiuntimo priežastys?

 

Jeigu failo nesiunčia, tuomet yra galimos kelios to priežastys: nėra failo šaltinių, iš kurių galima parsisiųsti norimą failą arba failo dalis, kurias turi kiti vartotojai, jau turite parsisiuntę ir Jūs (norėdami pamatyti ar tikrai taip, nueikite į „Transfers“ [„Siuntimai“] ir spragtelėkite du kartus pele ant failo, kurio kol kas Jums nesiunčia. Išsiskleidus vartotojų, iš kurių galima siųstis šį failą sąrašui, rasite grupę vartotojų, kurie turi tik tas failo dalis, kurias turite ir Jūs. Prie tokių vartotojų būsenos bus parašyta – „Nereikalingos dalys“. Jeigu visi vartotojai turi tik „Nereikalingas dalis“, tuomet failo nesiųs, kol neatsiras vartotojų turinčių pilną failą. Dar kita failų nesisiuntimo šiuo metu priežastis gali būti ta, jog laukiama eilėje pas kitą zMule vartotoją, kuris turi tą failą.

Norėdami sužinoti, kelintas esate eilėje norimam parsisiųsti failui, nueikite į „Transfers“ [„Siuntimai“] ir spragtelėkite du kartus pele ant failo, kurio kol kas Jums nesiunčia. Programa „išskleis“ vartotojus, kurie turi Jums reikalingą failą. Susiraskite QR: x reikšmę -  po dvitaškio esantis skaičius ir parodys Jūsų vietą eilėje norimam parsisiųsti failui.

Akivaizdu, kad kuo šis skaičius mažesnis, tuo greičiau Jūs šį failą pradėsite siųstis.

 

18)    Kaip atlikti tebesiunčiamo failo peržiūrą (preview), kad pamatyti jo kokybę?

 

Norėdami atlikti tebesiunčiamo video failo peržiūrą (preview), Jums reikia iš pradžių susiinstaliuoti „VLC Media Player“ programą su kurios pagalba ir galėsite atlikti nebaigtų siųstis video failų peržiūrą. Šią programą galite parsisiųsti iš čia: http://keitykla.zebra.lt/keitykla_web/files/VLC_Player.msi.

Pastaba: ši programa yra pritaikyta zMule programai, todėl pirmiausia turite turėti susiinstaliavę zMule, priešingu atveju jos suinstaliuoti nepavyks. Taip pat turėkite omenyje, kad „VLC Media Player“ programa perims šių tipų failų peržiūrą Jūsų kompiuteryje: *.a52; *.aac; *.ac3; *.dts; *.flac; *.mka; *.mp1; *.mp2; *.ogg; *.spx; *.divx; *.mov; *.mp4; *.ogm; *.vob; *.pls; *.vlc; *.avi; *.mpeg; *.mpg; *.ts; *.iso; *.img; *.mkv. Jeigu to nenorite – neinstaliuokite šios programos iš viso.

Jeigu šią programą įsidiegėte, tuomet galite naudotis tebesiunčiamų video failų peržiūros funkcija: zMule programos „Transfers“ [„Siuntimai“] dalyje pasirinkite video failą, kurį norite peržiūrėti; paspauskite dešinį pelės klavišą ir pasirinkite „Preview“ [„Peržiūra“]. Atsidarys „VLC Media Player“ langas, kuriame matysite jau parsisiųstus video failo fragmentus.